פיגמנטציה בפנים יכולה להופיע בצורה של כתמים באזור השפם, מצח, עפעפיים, או אפילו כתמים קטנים מפוזרים בכל רחבי פנים. הדבר הזה יכול ליצור חוסר ביטחון אצל אותו אדם ותלות רצינית באיפור כדי לכסות את זה. אז הנה כמה שיטות טיפול שיעזרו לכם להיפרד מהפיגמנטציה ולחזור לחיים מלאי ביטחון.

הגורמים לפיגמנטציה

פיגמנטציה מסוג היפרפיגמנטציה, היא פיגמנטציה שמופיעה בצורה של כתמים כהים בפנים או בגוף. היא נוצרת בעקבות ייצור מוגבר של מלנין באזורים הללו מה שגורם להופעת הכתמים והצבע הלא אחיד בעור. הגורמים אליה יכולים להיות מספר גורמים שונים ועל מנת לטפל בפיגמנטציה לעתים יש לאבחן את שורש הבעיה קודם ולטפל בה. יכולה להיגרם בעקבות שינויים הורמונליים, חשיפה לשמש, שימוש בתרופות מסוימות, דלקת בעור כמו אקנה ועוד גורמים שונים.
 

על מנת שהטיפול שתקבלו לפיגמנטציה באמת יהיה יעיל ויוודא שהיא לא תחזור להופיע בעתיד, יש לאבחן את שורש הבעיה ולטפל בה. לדוגמא במקרים של אקנה, יש לטפל בעור הדלקתי לפני שמטפלים בפיגמנטציה, כי הסרת הכתמים מבלי לטפל באקנה עצמו, לא מבטיחה שהפיגמנטציה לא תחזור להופיע בשנית.

טיפולים ביתיים

את הטיפולים הללו ניתן לבצע באמצעות שימוש בחומרים מסוימים שקיימים בבית, או רכישה של מוצרים קוסמטיים בפארמים השונים.

  • ויטמין C –
    ויטמין C ידוע בתכונות המבהירות שלו, ושימוש בתכשירים שמכילים אותו בריכוז גבוה (10%-30%), יכול להבטיח תוצאות מעולות. יש להקפיד למרוח בוקר וערב ולהיזהר ממגע בעיניים, הקרם גם יעזור לעור שלכם להיות יותר אלסטי ורך למגע.
  • מיץ לימון וחומץ תפוחים –
    ניתן להשתמש בכל אחד מהם בנפרד או יחד, באמצעות טבילה של צמר גפן ומריחה על הפנים. את הנוזל תשאירו למשך 20-30 דקות ולאחר מכן תשטפו. כל עוד הנוזל נמצא על הפנים שלכם, אין לצאת לשמש, שכן זה יכול להגביר את הרגישות של העור שלכם.
  • שמן שקדים, אלוורה וסנדלווד –
    למי שסובל מדלקת בעור כמו אקנה, השימוש בתכשירים האלה יכול להביא תוצאות מעולות, מהסיבה שהם מחטאים את העור ומעשירים אותו בלחות, לצד ביצוע של הבהרת פיגמנטציה .

טיפולים קוסמטיים

טיפולים מהסוג הזה ניתן לקבל אצל הקוסמטיקאית או בקליניקות השונות.

  • טיפול בלייזר –
    בטיפול מהסוג הזה מבצעים שימוש בקרני לייזר, כדי לפרק את הפיגמנט מהגוף עד למצב של עור חלק ללא כתמים. הטיפול מתבצע בצורה של סדרת טיפולים בהתאם למצב שלכם.
  • טיפול בשיטת IPL –
    בטיפול זה מתבצע שימוש בטכניקה שונה, שנעשית באמצעות פולסים של אור על האזור עם הכתמים, עד למצב שהפיגמנט מתפרק ויוצא מהגוף בדרך טבעית. ניתן לבצע את הטיפול במגוון אזורים בפנים כמו שפם, מצח, צוואר ועוד.
  • פילינג כימי –
    טיפול זה מתבצע באמצעות מריחת חומר על הפנים שמקלף את האזורים הנגועים בפיגמנטציה. החומר הזה מעודד צמיחה חדשה של עור והעור שיתקלף יוחלף בעור חדש ונקי מכתמים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *