שוב פעם אחת מהציפורניים שלך נשברה? אם זה קורה לך יחסית הרבה בתקופה האחרונה, זה סימן שהציפורניים שלך חלשות וזקוקות לטיפול מתאים כדי להחזיר להן את החוזק והחיוניות הטבעית שלהן. ציפורניים חזקות הן לא רק משפיעות על המראה האסתטי של הידיים, אלא גם בעלות קשר ישיר לבריאות הגוף ולאורח החיים שכל אחת מסגלת לעצמה. כדי שתוכלי למנוע נזק ובעיות לציפורניים שלך, כדאי שתכירי את המידע והטיפים בנוגע לשמירה על ציפורניים חזקות ובריאות לאורך זמן.

איך תוכלי לדעת אם הציפורניים שלך חזקות ובריאות?

כדי להבין אם הציפורניים זקוקות לטיפול מתאים שיחזק אותן, כדאי לבדוק האם הן נראות בריאות ויפות או שיש עליהן סדקים, כתמים צהובים/לבנים או שאולי אינן ישרות או נוטות להתפצל ולהישבר בתדירות גבוהה. גם מקרים של התרוממות ציפורניים או חוסר צמיחה עשויים להעיד על בעיה מסוימת, ולכן יש להגיע לאבחון מקצועי אצל אנשי מקצוע מומחים בתחום.

ציפורניים חזקות ובריאות הן ציפורניים חלקות, בעלות צבע אחיד, המבנה והצורה שלהן אחידה ואסתטית וכן גם העור המקיף אותן וכפות הידיים נראות יפות ומטופחות בהתאם.

כיצד לשמור על ציפורניים חזקות, בריאות ומטופחות?

בכל מצב בו הציפורניים נראות ומרגישות חסרות חיוניות וחלשות, רצוי לדאוג לתחזוקה וטיפוח שלהן באופן מהיר כדי למנוע נזק גדול ומתמשך יותר. אחת מהדרכים לעשות זו היא באמצעות טיפול מניעתי, אותו ניתן ליישם על ידי כמה פעולות בסיסיות שמומלץ לעשות באופן קבוע:

  • מריחת קרם ידיים – מריחה קבועה ויומיומית של קרם ידיים תעניק לעור הידיים את הלחות המתאימה, ותשמור על גמישות העור ומניעת יובש. כיוון שהציפורניים נמצאות בכפות הידיים, גם הן יושפעו לטובה מהלחות שעור הידיים יקבל באופן קבוע.
  • שימוש בכפפות – עם הידיים עושים הכל, ולכן כך גם הציפורניים חשופות יותר לנזקים ומפגעים כמו במהלך ניקיונות ושטיפת כלים. כדי להגן עליהן מומלץ להקפיד על עטית כפפות דקות, כך שחומרי ניקוי וכימיקלים מזיקים לא יפגעו בחוזקן ובריאותן.
  • אורח חיים בריא – ידוע כי אימוץ הרגלים בריאותיים משפיע לטובה על בריאות הגוף, ובין השאר גם בריאות הציפורניים. לכן חשוב להקפיד על צריכת מזונות בריאים עשירים בוויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף, במיוחד ויטמינים מקבוצת B כמו ביצה, מוצרי חלב, חלבון מן החי וכו' שמחזקים את הציפורניים ומונעים פיצול ושבירה. נוסף לתזונה כדאי לשלב גם פעילות גופנית מתונה שתשפר את בריאות הגוף כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, חוגי יוגה ופילאטיס ועוד הרגלים ספורטיביים מהנים.
  • ביקור תקופתי אצל מניקוריסטית – כדי לשמור על ציפורניים מטופחות, בריאות וחזקות כדאי לבקר באופן קבוע את המניקוריסטית הפרטית שלכן. תפקידה הוא לשמר את ההיגיינה של כפות הידיים והציפורניים, ולכן במהלך הטיפול היא תשתמש בתכשירים להגברת לחות העור, תנקה עור יבש מסביב לציפורניים, תמרח לק ותכשירים מיוחדים שישמרו ויחזקו את הציפורניים, וכמובן תשדרג ותעצב את הציפורניים על פי העדפה אישית של כל אחת.

טיפוח ציפורניים ביתי שכדאי ליישם

כאשר אין זמן פנוי לבקר אצל מניקוריסטית באופן קבוע, רצוי להתמיד בטיפוח הציפורניים גם באמצעות טיפול ביתי קצר ויעיל. תוכלי להתמיד בגזירת ציפורניים בכל שבועיים כדי למנוע התארכות יתר שלהן, שבירתן וכן הצטברות לכלוך מתחת לציפורניים. כדאי גם למרוח מחזק ציפורניים שקוף, ולהקפיד על מריחת קרם ידיים שיגביר את הלחות בכפות הידיים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *