עור הפנים הוא אחד משטחי העור החשופים ביותר בגופנו, ולכן הוא גם זה הפגיע ביותר מבחינת תופעות ובעיות עוריות שונות המתפתחות עליו כמו כתמים, פצעים, קמטים וגם סימני צלקות הפוגעים במראה הבריא, רענן ואסתטי של הפנים. בעידן הרפואה האסתטית של היום קיימים שלל פתרונות שונים לחידוש והצערה של מראה עור הפנים, אך יחד עם זאת ניתן לומר כי טיפולים אלו אינם מעניקים פתרון ממוקד לעור פגום אלא מענה חלופי כמו מתיחה, הרמה ומילוי.

לכן עבור מטופלים המעוניינים לחדש את מראה עור הפנים שלהם בצורה יסודית, ניתן להביא לתוצאות הרצויות באמצעות טיפולי פילינג איכותיים שיאפשרו לשפר את מראה העור הודות לעידוד פעולת החידוש שלו.

מהו פילינג?

פילינג הינה פעולה המתבצעת לצורך קילוף של העור. למרות התיאור המעט מלחיץ, יש להדגיש כי מטופל בפעולה קוסמטית שנועדה להסיר תאי עור מתים הקיימים על שכבת העור, וכך לחשוף את תאי העור החדשים הקיימים בשכבות העור התחתונות ולהשוות לפנים מראה צעיר, רענן, נקי ואסתטי יותר.

העור על גופנו מורכב משלוש שכבות עיקריות – אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס. האפידרמיס הינה השכבה העליונה ביותר בעור, ולכן היא גם שכבת העור החיצונית אותה ניתן לראות. שכבת הדרמיס נמצאת בין האפידרמיס להיפודרמיס, והינה שכבת העור המורכבת בעיקר מסיבי קולגן, אלסטין וסיבים גמישים אחרים. השכבה האחרונה והתחתונה ביותר הינה שכבת ההיפודרמיס, שהינה שכבה תת-עורית שתפקידה לחבר את העור אל הרקמות ומבודדת את חום הגוף.

כדי לבצע קילוף והתחדשות של תאי העור, ניתן לבצע זאת באמצעות טיפולי פילינג ייעודיים המשפיעים על שכבות העור השונות וכך מעלימים קמטים, כתמים, פצעים ופגמים נוספים שנוצרו בעור.

כיצד מבוצע תהליך הפילינג בעור הפנים?

לרוב טיפולי הפילינג מתייחסים אל טיפולים הנעשים בעור הפנים, כך שניתן לבצע הצערת פנים בעזרת פילינג וליהנות ממראה של עור בריא וצעיר הרבה יותר. נוסף לטיפולי פילינג בפנים, ניתן לבצע את הטיפולים גם באזורים נוספים בגוף כמו כפות הידיים, הצוואר ובחלק העליון של החזה.

אם המטרה היא לחדש את מראה עור הפנים לצורך הסרה של כתמי שמש, קמטוטים, פצעי אקנה, צלקות שונות וכו' ניתן לבצע מגוון של טיפולי פילינג שונים עליהם נפרט בהרחבה בהמשך.

סוגים של טיפולי פילינג

  • פילינג יהלום – סוג פילינג זה מכונה גם פילינג מכני, כיוון שתהליך הטיפול מתבצע בעזרת מכשיר מכני מיוחד המבצע את פעולת הקילוף של העור. בשיטה זו ניתן לבצע קילוף שטחי עד לשכבת הדרמיס בעור.
  • פילינג לייזר – טיפול פילינג באמצעות לייזר מבוצע בצורה ממוקדת ומקצועית באמצעות מכשיר לייזר מיוחד, באמצעותו ניתן לשלוט על שכבות העור אותן יש להסיר לצורך חידוש העור. כיוון שהליך זה עשוי להגיע עד לשכבת ההיפודרמיס, רק רופא מומחה בתחום יכול לבצע את הפעולה.
  • פילינג כימי – שיטה נוספת בה ניתן לבצע טיפולי פילינג עמוקים עד לשכבת ההיפודרמיס בעור, ומתבצעת בשימוש עם חומרים כימיים המיושמים על ידי רופא מומחה בתחום.

האם טיפולי הפילינג מתאימים לכל אחד?

למרות שטיפולי פילינג נועדו למטרות קילוף, חידוש והצערת עור הפנים חשוב לזכור כי הם אינם מתאימים לכל אחד ויש להתאים את סוג טיפול הפילינג בהתאם למטרותיו של המטופל ומצב עורו. מומלץ לקרוא על כל טיפולי הפנים האסתטיים במדריכים ומגזינים מקצועיים בתחום האסתטיקה, ולבחור את הרופאים המנוסים והטובים ביותר בתחום לצורך הטיפול.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *